Team Thorengruppen SK
Information kring hantering av Covid-19
2020-08-20 14:40
Information kring hantering av Covid-19

Med anledning av att innebandysäsongen har kommit igång samt att skolorna startat vill vi härmed informera om några extra viktiga saker att följa.

• God handhygien skall följas, handtvättning/spritning sker alltid vid ankomst till arenan. Gäller ALLA!
  • Handsprit finnas tillgänglig i anslutning till arenan och skall användas regelbundet. Vi spritar hellre händerna för mycket än för lite.
  • Vi hjälps alla åt att minimera samlingar på trånga utrymmen samt onödig närkontakt mellan varandra.
  • Spelare som känner minsta symptom av sjukdom måste stanna hemma!

Gällande publik har vi i föreningen tagit beslutet att INGEN publik skall finnas på arenan/arenorna.
Föreningen tar den extra säkra vägen nu när ingen egentligen vet hur höst/skolstart m.m. kommer påverka eventuell smittspridning.
Ovan innebär att spelare/förälder/publik inom vår eller annan förening INTE kommer att ges möjlighet att se träningar/träningsmatcher/matcher.

Ansvarig från laget kommer att finnas på plats vid varje träning/träningsmatch/match för att se till att detta följs.

Detta beslut gäller tillsvidare! Var vänlig respektera!

Vi vill också vara tydliga med att ”dröja sig kvar” efter en träning/träningsmatch/match för att kika i en halvlek/period eller liknande, inte är tillåtet!

Tillsammans kan vi alla bidra till att smitta inte sprids! Vi skyddar varandra och andra!

//Ledarna TTG H2 (Crazy)